tisdag 5 oktober 2010

Allt ifrån 2006 fram till nu Del 1

Sitter och kollar igenom alla bilder på datorn. Från 2007 börjar de fram till nu. Tänkte dela med mig lite av de, för det är saker som har betytt väldigt mkt för mig och saker som fortfarande betyder mkt för mig. Massa massa minnen dyker upp och dom vill jag dela med er, framför allt er som jag har delat dessa minnen med.

Ni som är med på dom får gärna kommentera så får ni se vad ni kommer ihåg från detta?

November 2006

Var i Thailand för tredje gången i mitt liv. Nu är jag uppe i 8 ggr. Ni förstår kanske att jag älskar det landet.
Här sitter jag på en elefant, var ju sånna där korgar man skulle sitta i, men guiden slängde över mig på elefantens huvud, så jag fick hålla i mig i hans öron kom jag ihåg. Och hjälp vad det var stickigt, var helt rödprickig på hela benen sen. Men de va en upplevelse vill jag säga.
 Här har vi varit ute och snorklat på en Ö i Thailand, som förövrigt är min absoluta favorit ö. Detta kort har vi skrattat till många ggr, det ser ut som jag har lagt av en fis eftersom de är ingen fisk i närheten av mig. Haha. Men bjuder på den.
Vi är så otroligt fula på denna bild, men så här såg vi iaf ut när vi åkte moppe. Staffan kommer döda mig om han får reda på att jag lägger ut bilder på honom. haha.

 Nyår 2006/2007

Vi firade nyår nere i Skåne hos Robbin & Jessica. Ska vi se om jag kommer ihåg rätt här, men till förrätt åt vi hummer, till varmrätt fick vi en lyxig gryta på Robbins egna recept (älskar förövrigt Robbins grytor på kött som han själv har skjutit) efterrätt en vaniljpannacotta, som är det enda jag hann ta kort på..

                                     
                                      
Februari

Jag fyllde 20 år. Vilket firades med att gå och handla något på systemet för första gången. Fick hela denna servis av pappa vilket jag alltid kommer ha kvar.
 Eftersom min allra bästa vän Johanna som jag har känt sen dagis, som jag har bott granne med tills högstadiet flyttade till sthlm för att plugga så fick vi ta vara på dom stundena vi träffades och tro mig de gjorde vi också.
Det här var en kväll innan vi skulle på nöjes. Ja på den tiden var det nöjes som gällde, man var så stolt över att man äntligen kunde lämna arena för att gå på nöjes med alla dom stora barnen. haha.





"Bästa vänner kan man nästan säga är som en bh. Dom finns nära hjärtat och är som ett stöd".

Mars
Då gjorde jag mitt största misstag ever, färgade håret. MÖRKT!
Detta är ett kort från nöjes på Caroline, Emelie & mig. Jag döööööör. Emelie kommer nog också döda mig och fråga vart jag fick tag på detta kort. haha. (Va liten och söt du va Emelie) ;) Men åter igen. Jag bjuder på detta.

Dålig bild, men här är ännu ett bildbevis på mig som mörkhårig. Så titta noga, för sådär kommer ni aldrig få se mig igen.

April
Så fort snön smällte bort och vårsolen börja skina, fåglarna kvittra så plockade vi fram grillen. Något som var en av mina favoriter var Linkans hamburgare.
En annan stor favorit hos mig är grillspett. Yummie


Ni tänker säkert vart är alla festkort? Det ska jag berätta för er, jag var aldrig ute på denna tid. Jag var i stort sett nykterist.. Eller jo klart jag var ute, klart jag drack alkohol.. men kanske 1-2 ggr per halv år. Började gå ut vid 21 års ålder. Så jag var väldigt sen, kanske därför jag tar igen allt nu :P

Maj
Jag hjälpte alltid pappa att lyfta bort plåtskivorna från poolen, dammsuga poolen, runt hela poolen, och alla ni som känner min pappa vet att han är sjukligt pedant. Så jag fick sitta en en kniv och tabort allt skit mellan plankorna också. Som ni ser är det ganska stort. Kan säga att han fick betala mig väldigt bra för att jag skulle göra de. Här hade vi några pool partyn. Det första minnet som kommer upp  mitt huvud är när jag, Ronja & Ellen skulle ha ett vi hade bjudit dit massa folk (mest killar) Folket började rulla in, musiken sattes på, fram med badkläder och alkohol. När festen var slut åkte de flesta hem, men några sov kvar då det var FF hemma.. Ha trodde ja. Vid 7-8 på morgonen klampar pappa in i huset. Då min granne hade ringt till honom och berättat om min lilla fest. Det första han ser är att de ligger två killar i hans säng, jag sov i min syster säng, å några sov i soffan & två i mitt rum. Han blev fly förbannad. Jag fick panik och sprang ut till poolen där vi hade några svarta sopsäckar med flaskor jag slänger över dom över poolstaketet och tror inte att pappa ska hitta dom. Men de gör han såklart. Alla fick dra och jag fick städa allt helt själv. Sen blev de inga mer pool partyn den sommaren iaf inte utan pappa. Haha. Undrar om han kommer ihåg de.



 
Vi köpte våran första lägenhet på Råtorp också. Jag flyttade alltså hemifrån. Vilket var stort. Kom ihåg när vi skulle köpa alla möbler, vi fick välja precis som vi ville ha det. Detta blev resultatet. Jag själv tycker det var en väldigt fin första lägenhet.

Vardagsrummet.

Inglasad ballkong var det också, vilket var väldigt mysigt att ha på kvällarna och sen när de började bli lite kallare ute.



Köket


Hallen



Juni
Pappa fyllde 50, och jag bakade en tårta till honom.

och tryckte upp den i ansiktet på honom. Nerå så allvarligt var det inte, men nästan ;)

Eftersom Johanna pluggade på universitetet så följde vi med henne upp dit en gång på en fest.








Juli
Bestämde jag mig för att köpa en hund, åkte och titta på en. Och vipps så hade jag tingat en liten valp. Som skulle få heta Chanel.
Det är hon som ligger längst in i hörnet. Hon hette från början Nova, eller hennes uppfödare hade döpt henne till det, jag gillade namnet. Men eftersom jag hade redan bestämt mig för att hon skulle få heta Chanel så fick de bli så. Chanel Nova Bornehag


Köpte massa saker till min lilla bebis som hon skulle ha när hon kom hem till oss.


Augusti
Då var äntligen Chanel 12 veckor och jag kunde åka och hämta henne, kommer ihåg hur hon låg i mitt knä å skakade. Hon hade ingen aning om vart hon skulle komma, eller att jag tog ifrån henne från hennes mamma och pappa. Första natten sov hon ingenting & inte jag heller för den delen. Vi sprang in och ut var 10 minut tror ja..

Jag höll på att färga tillbaka mitt hår till blond, därför jag är så snygg ihåret. haha. Detta var första dagen Chanel kom hem till oss. 2 Augusti bestämt.


I samma veva fick Sussi kattungar. 2 stycka. Singel & namnlös (kommer inte ihåg va vi döpte den andra till)



Första gången hon fick se vatten och bada i det. Till en början tyckte hon inte om de, med sedan älskade hon det.







September
Vi hade våran inflyttningsfest och Chanel fick sova borta för första gången i sitt liv. Men jag vet att hon var i trygga händer och älskade det.
Jag började även att pensionspara. VUXENPOÄNG till mig ;)

Oktober
Vi fick upp ögonen för ankan och började hänga där. Här är en av förfesterna i Josefines crib innan vi ska dit.




Körde en tvådagars





I taxin på väg till nästa förfest







Den kvällen avslutades på Nöjes.

November
Jag & staffan gjorde slut, vilket slutade med att jag & Chanel tog vårat pick och pack och flyttade. Mellan landade hemma hos Camilla ett tag.
Älskar denna bild på min lilla bebis. Eller liten och liten. 6 månader är hon här. 35 kilo rottweiler!
Lite roliga kort från den tiden vi tre tjejer levde ihop. Jag, Camilla & Chanel.


 Hon blev inte bara ljusare i håret utan hon fick längre hår också ;) Så söööt.











Här är två personer som betydde mkt för mig på gymnasiet. Senait & Louise. Vi gjorde allt tillsammans.







December
Jag skrev förut att mitt största misstag var när jag färgade håret mörkt, jag tar nog tillbaka de istället och säger att det är mitt näst värsta misstag ist. För det absolut största misstaget jag har gjort är när jag skaffade Chanel, eller inte att jag skaffade henne. För den tiden ihop med henne är den bästa i mitt liv, hon betydde allt för mig. Men var tvungen att lämna bort henne iaf, men nu bor hon tillsammans med en familj ute på landet, jag får komma och hälsa på när jag vill, jag fick precis reda på att dom skulle para henne så hon skulle få valpar. Hon är extremt fin så de kommer bli jätte fina valpar. Jag säger det här efter min egen erfarenhet skaffa inte hund om du inte har tänkt att behålla den i minst 10-15 år. Planera, tänk en gång, två gånger innan du skaffar en hund. Det är inte så lätt och det är mkt mer jobb än vad man tror...





Jag tränade extremt mkt med Chanel. Så de var ett av mina krav att dom som tog henne skulle fortsätta med det. Och jag hade sån tur att hon hamnade hos mammas kompis. Så jag vet att hon är med och spårar osv :) Min älskling, kommer alltid att vara MIN i mina ögon.

Jag, Camilla, Emelie, Malin & Fyra pöjker åkte upp till sälen över nyår. Jises vilket party. Bara vi tjejer hade väll med oss 8 helrör, massa cider & vin. Vilken resa, eller va säger ni brudar? :P





Sådär de var del 1. Får se om ni har orkat er ner ändå hit ;)

1 kommentar:

  1. Men herregud! :D
    Haha, ja nu har du verkligen rotat i bildarkivet! Haha!

    Vi måste ha en reunion när salo kommer hem! :D

    Hoppas allt e gott o väl med dig!
    Kramar!!

    SvaraRadera